YETKİLİ SERVİSİ
Doğuş Teknik Hizmetler Ltd.Şti.
ANA SAYFA HAKKIMIZDA HİZMETLER ÖNERİ VE UYARILAR İLETİŞİM
..........YILLIK BAKIM YAPTIRMAYI UNUTMAYINIZ ..........YILLIK BAKIM YAPTIRMAYI UNUTMAYINIZ.........
iletisim

İLETİŞİM
Telefon
(0312)  317 02 02
(0312)  347 23 35
(0312)  317 83 12
Fax
(0312)317 08 81-
Cep Tel :    0543 907 79 55
Mail:dogusteknik@ttmail.com

 

 

 

 

 

TEKNİK BİLGİLER - Brülör Arızaları?

Brülörlerde Olabilecek Arızalar ve Çözüm Yolları
Zamanında periyodik bakımları yapılmış uygun yakıt kullanılan brülörlerin arızaları büyük ölçüde azaltılmış olacaktır. Yine de brülörlerde bazı arızalarla karşılaşmak mümkündür. Bu arızalar ve çözüm önerileri şunlardır :

1- Brülör anahtarı açılmış motor çalışmıyorsa :

a Brülör arızaya geçmiş olabilir. Bu durumda reset düğmesine basınız.
b- Kazan gerekli basınç veya sıcaklığa ulaşmış, brülör otomatik yapmış olabilir. Sıcaklık veya basıncı kontrol ediniz.
c- Tabloya gerekli üç faz gelmiyor olabilir. Kontrol edilmelidir.
d- Brülör kumanda beyni arızalı olabilir. Sağlam bir beyin takılarak denenmelidir.
e- Yakıt ısıtıcısı ve termostatları kontrol edilmelidir. Isıtıcı ayarların uygunluğu görülmelidir.

2- Brülör çalışıyor fakat hemen arızaya geçiyorsa :

a Yakıt yeterince ısınmamış olabilir. Yakıt sıcaklığını kontrol ediniz.
b- Pompa yeterli basınçta yakıt basmıyordur. Yakıt vanalarını, süzgeçleri kontrol ediniz.
c- Yakıt püskürtme memesi kirlenmiş olabilir.
Fotosel ışığı iyi görmüyordur. Fotoseli temizleyiniz.
e- Yakıt pompası hava emiyordur. Kontrol ediniz.
f Beyin arızalı olabilir. Kontrol ediniz.
g- Selenoid vana yayı gevşemiştir. Selenoid vanayı kontrol ediniz.
h- Hava ayarı gerekenden çok fazladır. Ayarlayınız.

3- Yakıt geliyor fakat ateşleme olmuyorsa :

a Memeye pislik gelmiş olabilir. Temizleyiniz.
b- Meme açısı yanlış seçilmiş olabilir.
c- Hava ayarı çok yüksektir. Ayarlayınız.
d- Elektrot ayarı yanlıştır. Kontrol ediniz.
e- Ateşleme trafosu yanıktır veya bağlantıları çözülmüştür. Kontrol ediniz.
f- Beyin ile ateşleme trafosu arasındaki bağlantı çözülmüştür. Kontrol edilmelidir.
g- Yakıtta su vardır. Suyu boşaltınız.

4-Kazan fazla kurum yapıyorsa :

a- Yakıt miktarı fazladır. Memeyi küçültünüz.
b- Meme eskimiş veya kirlenmiştir. Kontrol ediniz.
c- Yanma için gerekli oksijen azdır. Kazan dairesini havalandırınız.
d- Hava fanı kanalları veya klâpeleri kirlenmiştir. Temizleyiniz.
e- Meme turbulatör dış yüzeyinden uzaktır. Ayarlayınız.
f- Kazan sık sık otomatik yapıp işletmeden çıkıyordur. Memeyi küçültünüz.
g- Baca çekişi düşüktür. Kontrol ediniz.

5- Yakıt sarfiyatı çok fazlalaşmıştır.

a- Yanma havası gerekenden az ya da daha çoktur. Kontrol ediniz.
b- Duman boruları ve gaz yolları kirlidir. Temizleyiniz.
c- Meme yanlış seçilmiştir. Brülör markasına, kazan yanma odasına, püskürtme basıncına uygun seçilmelidir.

6- Brülör yakıt pompası gürültülü çalışıyorsa :

a- Pompa basıncı yüksek olabilir. Kontrol ediniz.
b- Pompa emme hattında hava alıyor olabilir. Kontrol ediniz.
c- Yakıt pompaya yeterli ısıtılmış olarak gelmiyordur. Kontrol ediniz.

7- Brülör motoru çalışmıyorsa :

a- Motora gerekli üç faz akım gelmiyor olabilir. Kontrol edilmelidir.
b- Motor yanmış olabilir. Kontrol edilmelidir.
c- Motor rulmanları sarmış olabilir. Kontrol edilmelidir.

8- Hava fanında olabilecek arızalar :

a- Hava fan kanatları veya klâpeleri kirlenmiştir. Temizleyiniz.
b- Hava fanı dengesiz dönüyordur. Kontrol ediniz. (Balans ayarı yapılmalıdır.)
c- Hava fanı gövdeye sürtüyor olabilir. Kontrol ediniz.
d- Hava fanı kaması düşmüş veya set uskanı gevşemiştir. Kontrol ediniz.
e- Hava fanı kama sıyırmış olabilir. Kontrol ediniz.
f- Hava fan kanatlarında kırılma olabilir. Kontrol ediniz.

logo-------------------- pro -----------------tse
Demirdöküm Yetkili Servisi - Doğuş Teknik Hizmetler Ltd.Şti.

Coprayt©dmkol tasarım